Notícies
La Diputació de Girona aprova el projecte de cooperació empresarial PLATO Mediterrània que ha presentat l’Associació Gironina d’Empresàries
La Diputació de Girona aprova encapçalar un projecte d’intercanvi, de formació i de suport al teixit empresarial gironí davant la UE
Dimarts, 22 de setembre de 2009
El Ple de la Diputació de Girona ha aprovat avui el projecte de cooperació empresarial PLATO Mediterrània que ha presentat l’Associació Gironina d’Empresàries per tal de realitzar activitats d’intercanvi, de formació i de suport al teixit empresarial de les comarques de Girona en col·laboració amb altres associacions i entitats de les dues ribes del Mediterrani.
L’acord compromet la Diputació de Girona a encapçalar aquesta iniciativa davant la Unió Europea i a presentar-la en la primera convocatòria del programa “Instrument europeu del veïnatge i la paternitat”. Així mateix, el departament de Promoció Econòmica de la Diputació assumirà la coordinació del projecte i la relació entre els diferents socis.
El projecte de cooperació empresarial PLATO Mediterrània té una durada de quatre anys (2009-2012) i un pressupost d’1,9 milions d’euros. La Diputació de Girona aportaria, en principi, 190.000 euros, encara que aquesta xifra es podria veure reduïa en funció de les entitats i associacions que se sumin al projecte.
El vicepresident i diputat de Promoció Econòmica i Noves Tecnologies, Joan Pluma, ha explicat en el decurs del Ple que “ja hi ha més d’una vintena d’empreses gironines interessades a formar part del PLATO” i ha defensat la implicació de la Diputació en aquest programa “perquè és una eina al servei de la col·laboració transfronterera que servirà per enfortir el teixit gironí de la petita i mitjana empresa”.







